tisdag 9 november 2010

Massa nö mamma!

Ja herre min skapare så kom den då, årets första snö.
Julia, för andra morgonen i rad, sovandes till tjugo över åtta så jag smög in när jag hörde henne röra på sig.
- Kom ska du få se Julia.
Och så lyfte jag upp hennes underbart goa varma sovkropp  famnen och drog upp "jujjgajdinen".
- Oj massa nö mitt huus!
Ja det har snöat massor Julia.
- Åka pulka da?
Nej, först måste det snöa lite till...
- Komma tonten?? (Strålande litet ansikte)
Han kommer om ganska många dagar tyvär.
-Ojoj mitt huus! Massa nö!

Jaha, där sprack planerna på att packa vagnen full av goda saker och knalla den 40 mn långa vägen ned till lilla stadens stora stora lekpark med massa rutschkanor.
Det blåser en himmelens massa och det snöar en himmelens massa.
Får hoppas att pappa J kan ta sig hem i eftermiddag bara...

Kram Maja
Ps, sånna här dagar längtar jag INTE efter att sedan behöva gå med Julia till dagis...men den berättelsen och varför, kommer en annan dag.

Inga kommentarer: