måndag 6 december 2010

Andra Advent

Andra advent och pappa Jonas tände ljuset.
Och skottade snö,massor av snö, men när vi två timmar senare satte oss i bilen för att åka hem till Julias kompis Elias och hans mamma och pappa i Torslanda så märktes det inte ens att pappa Jonas varit ute med skyffeln, jisses så vägarna såg ut och jisses vadvi inte kan ta oss fram på trottoarerna!!


Elias i full färd med att äta chokladbiskvierna vi hade med oss...
Herrn uppskattade dom, tror jag :-)

Julia gjorde som hon brukar hos Elias, det första hon letar upp, är denna dator, som pratar spanska, sen släpper hon den inte fören vi ska åka hem, och kanppt då.


Enda foto på båda barnen samlade.

Jag får knycka fler bilder från Annakarin sen för vi fick inte så många bra.

Idag måndag, snön har vräkt ner hela natten, även nu, det finns ingen möjlighet att gå ner till city, som vi måste, då vi ska till min barnmorska för kontroller, hämta Julias kräm på apoteket och så till biblioteket.
Jag hoppas att bussen går i båda riktningarna, annars är det kört.

Ikväll är ju Julia och jag lite julbords-änkor så det blir mys och kokning av äpplechutney, och kanske lite knäck, vem vet...
Kramar Maja

Inga kommentarer: