söndag 19 december 2010

Fjärde Advent..får vänta.

Fjärde Advent enligt almanackan.
Men vi har, av felräkning, sagt till Julia ända från start att när vi tänder fjärde ljuset, DÅ kommer Tomten.
Men det är ju några dagar kvar, så för att inte förvirra våran lilla sessa så låter vi det fjärde ljuset vara otänt tills julaftons morgon och låter dom redan tre tända ljusen få lysa någar dagar till...

Fjärde advent tillbringades iallafall med att storhandla inför julhelgen, känns skönt att det är över, sätta upp nya julgardiner i köket och slå in julklappar står på schemat idag, för imorgon åker Julia och jag till Liseberg och testar nog den nya snabbbussen/direktbussen från Lerum till Göteborg :-)
Och så ska vi stanna och fika på pappa J's jobb, och herregud vad hon har tjatat om Liseberg idag.
Var tredje minut.
- Mamma jovat åka Jisebej.
- Ja imorgon, först ska vi sova och det ska vara natt och sen ska vi åka.
- Jova det, jova Jisebej.
- Mamma håller vad jag lovar Julia, vi SKA till Liseberg.
Kan dock tro att vi får pälsa på oss hela vintermunderingen om vi ska stå ut några timmar med karusellåkande...

Ha en härlig Fjärde Advent allihopa.
Och på frågorna som kommit om vad jag tror att bebisen är, en med snopp eller snippa så säger jag:
- Tjej, jag tror tjej.
Magen är lika rund som med Julia, (och stundtals superjobbig och tung och gör ont för den är så hård)
Och det där babyhullet har kommit på höfterna, precis som med Julia, precis på samma ställe och jag mår precis som med Julia, bara tröttare, mycket tröttare, i hela kroppen.
Beror troligen på all avbruten nattsömn, för det har ju inte ändrats, att det bara är jag som går upp när fröken är ledsen, vill ha napp, vill ha kram, vill ha vatten, vill stoppas om....
Men efter 2,5 år börjar jag få in autopiloten i kroppen, jag hoppas bara att det blir ändring med bebis nummer två, annars får jag se fram emot noll nattsömn i 2,5 år till....
Så, tjej, jag tror på tjej, och får man önska är det precis det jag vill ha, en tjej till.
En fin fantastisk och helt underbar liten tjej till.

/Maja

Inga kommentarer: