tisdag 28 december 2010

Kloka barn.

Igår skrevs ju jag in på arbetsförmedlingen och när jag skulle hem, då Jonas och Julia var i stan och lämnade farmor vid bussen, så gick jag i den sköna, men kalla dagen hem.
Väl hemma väntar Julia och Jonas och pappa J älskar ju korsord, vilket Julia brukar vilja hjälpa till med att lösa.
Igår förklarade hon för mig att:
- Kojsojd äj ajmbijda.
Det hon ville ha sagt var att: Korsord är allmänbildande..men det var ett svårt ord :-)

Häromdagen vid frukost tyckte hon att något var - Ojättvist.
Fast jag minns inte vad, kanske att hon var tvungen att äta upp sin yougurt?

När vi satt och åt julmat en utav dagarna så tittar hon på Jonas och säger:
- Åh du pjataj konstigt tycke jag pappa.
Vad hon menade var nog att hon tyckte han pratade lite strunt :-)

Fast hon säger ofta saker som:
-Det tyckej ja äj konstigt...
Och så babblar hon om allt, snappar upp allt, återger allt, minns allt, och drar upp det i nya sammanhang så det gäller att dels tänka på vad man säger, och dels komma ihåg vad man sagt och när, för att hänga med i hennes tankebanor.

Nu ska vi återigen nyttja min nya fina julklapp och baka lite pitabröd till imorgon för då kommer Kristian och Louise och äter eftermiddags-lunch och fikar.
Idag har vi så kallt som dryga 20 minus och den korta snabba promenaden till postlådan var en plåga. trots mina nya supersköna vinter skor från Reiker som jag fyndade igår nere i den lokala skobutiken, där jag också fyndade ett par ulligt fodrade snygg-vinterkängor åt sambon min.

Kram Maja

1 kommentar:

Tina sa...

Så sött! Lyckeli säger ofta "de va väl tokit!" eller "en så tokig Bullerbyn / pappa / något annat" och så fnissar hon.

Jag älskar tjutet då hon upptäcker sin rutchkana! :-D