fredag 17 december 2010

Komma håg.

Julia och jag sitter och myser vid läggningen igår.
- Komma du håg kajusellen Jisebej mamma?
- Ja jag kommer ihåg karusellerna på Liseberg, gör du det Julia?
- Ja, åkte faffas bijaj, ejefanten, ankan.
- Och vad gjorde du med kaninerna?
- Gugga näsa, hihi....
- Vill du åka dit igen?
- Jaaaaaaa, Jisebej!!
- Då gör vi det, om några dagar, på måndag.
- Då fåj Juja åka.....buss.....
-Ja, och?
- Och tåg.....och spåjvang.
- Helt riktigt, det får vi.
- Och vet du vad mer, vi kan kanske stanna och hälsa på pappas jobb, det ligger ju vid tåget.
- Jaaa, häjsa på pappa!
- Vi kanske kan fika hos pappa.
- Fika me pappas jobb....och mamma. Fika mamma och pappa.
- Ja det kan vi nog göra.
- Sen åka spåjvang Jisebej?!
- Sen till Liseberg.
- Faffas bijaj....kjaaaaaaaama kaninej!
- Du ska få krama kaninerna, jag lovar!
- Jova de!
- Lovar hjärtat.
- Juja bäst heja väden!
- Mmm, de är du!

Så, på måndag åker vi för sista gången detta året till Liseberg, för det har jag ju lovat.
Nu hoppas jag bara att Kung Bore inte ställer till med den planen för då får vi åka på tisdag.
För till Liseberg, det ska vi, det har jag lovat!

Inga kommentarer: