tisdag 21 december 2010

Madicken.

Frukost.
Julia: - Du äj inte kjok mamma! :-)
- Haha du menar, Du är inte Klok Madicken, säger Lisabeth så?
- Ja-aaaa. Emil.
- Du menar Madicken fast du säger Emil...
- Emils pappa hetej Jonas, inte titta Emils pappa.
-Menar du Madickens pappa, han heter Jonas, som Julias pappa.
- Jäskig iband.
- Nä, Madickens pappa är jättesnäll.
- Baja band.
- Bara ibland.
- Emils pappa boj i Stockom.
- Flickan Mia, den lite dumma flickan, hennes pappa bodde i Stockholm sa hon.
-Ja-aaa. (och så nickar Julia) jode hon.
- Du inte kjok mammaaaaaaa, hihihi.

Snabla unge att snappa upp saker snabbt.
Igår hör jag hur hon säger till Jonas vid pjamasbyte.
- Ja skippa böja pappa.
Jahaja, så har hon lärt sig uttrycket, "jag skippar...."
Och "slippa", för igår sa hon:
-Inte säga gonatt tijj mamma, vill helst sjippa det...
Hahaha, man får ju hoppas att uttrycken bara känns roliga att säga men inte menas, för säga Godnatt fick jag göra, precis som vanligt.

/maja

1 kommentar:

Tina sa...

Hahahahaha! Goa unge! Jag fullkomligt ÄLSKAR att höra sån här historier, precis som jag ÄLSKAR varje gång Lyckeli drar en egen. :-D