torsdag 9 december 2010

Spargris

Julia och jag skulle lägga i lite pengar i hennes spargris som pappa J "hittade" i sina byxor.
Oturligt nog lossnade hela grisens rygg och alla pengar for ur.
Det var bara att stoppa i alla, en efter en, vilket fröken inte alls hade något emot.
- En, tå, tje, fyja, fem, nio, åtta, tå, fem.....osv...
- Mamma, Juja jäknaj ajja sina pengaj som Pippi o hejj Nijson!

Varje dag nya ord, nya sammanhang.
Stackars dom som inte har förmånen att få vara hemma, eller viljan att vara det, med sina barn, jag skulle aldrig vilja vara utan dom här dagliga upptäckterna!!
Det är ju det som är livet!!
/Kram Maja

1 kommentar:

Tina sa...

Jag håller helt med dig! Lyckeli säger och gör så roliga och underbara saker varje dag och jag är evigt tacksam över att vi kan dela dem med henne, jag och Marcus.