måndag 3 januari 2011

Pulka

Hemma från utflykten till Mvc och Anna där.
Hem fick vi gå för bussen missades.
Alla värden bra, hjärtljud 150 drygt, mitt järnvärde 135 vilket är superbt, och säkert bättre än när jag inte är gravid :-)
Blodtryck 125 genom 60...?? Tror jag det var...
Hur som haver, alla pulkor S L U T i leksaksaffären!
Kommer in vecka 5!
Katastrof.
Letat på nätet, verkar slutsålt överallt!
Någon som sett var dom har kvar pulkor?
Röd eller rosa.

Anna charmades som vanligt av, som hon säger, Sockersöta Julia. (som skiner som en sol när hon får se Anna)
Idag hade Julia på sig sin nya rosa mysklänning hon fick av farmor, något hon har koll på.
Anna: - Vad fin du är Julia, vilken fin klänning du har, så mysig!
Julia: - Den haj Juja fått av fajmoj. Juja jääääättefin. Kjänningen så sön. (skön)
Och så strök hon sig lite över klänningen och strök bort en hårlock som föll ner i pannan och så knallade hon in till Anna, käck och kavat med snoppdockan stadigt under armen.
Hon kan proceduren det lilla livet.
Och lilla livet i magen, den gav Anna, och mig, nägra rejäla (aj!) kickar och bonk när hon ville lyssna och mäta magen.
Och mina tio kilo upp, det var hon nöjd med.
- Ja, jag vågade ju inte komma hit och ha gått upp för lite heller...
Då bara skrattade hon.
- Ja du ser (till sköterskan som satt med sprutan" i mitt finger) det är så jag jobbar :-)

Men som sagt, ingen pulka till Julia...
/Maja The knubb-säl

Ps, Anna fick även höra att Tomten kom på julafton, att han åt all gröt i skålen, att Julia fick en massa fina paket, att Tomten hade skägg, att han lämnat kvar Julia "juschkana" i köket och att hon bygger jättefina saker med sitt lego, har en jättefin gran inne, att snoppdockan hon har hemma fick bada igår och att Simon är hennes buskatt och att pappa är en tokpappa som stoppat en bebis med pyttefötter i mammas mage...
Älskade Älskade Julia, du skiner upp varenda jäkla dag!
/Mamma

1 kommentar:

Mamma till Linus och Wilma sa...

Är det någon speciell pulka, tror att jag såg några kvar här på Ica Maxi i Kungsbacka.. Får kolla igen..