söndag 23 januari 2011

Söndagspromenad

Igår kom ju farfar och Gunilla och firade lite "efter-jul" då dom inte kunnat innan pga sjukdomar.
Bilder från helgen kommer imorgon.
Idag när dom runt lunchtid åkt mot dom Östgöstska slätterna igen så tog vi i lilla familjen på oss vinterskruden och gick en härlig promenad i solsken intill sjön medan Julia sussade som en liten videkvist nedbäddad i den sköna åkpåsen från EskimoStar.

På vägen hem gjorde vi en våldgästning hos grannen Kenneth och Anette där det bjöds på kaffe, vi ska ju hugga träd och gallra bakom huset kommande helg ihop med det andra grannparet Cia och Gunnar och nu ska även K och A vara med. jag och Julia är förpassade till marktjänst och ska bistå med kaffekorg och nybakade frallor år arbetsfolket så vi hoppas ju på lika härligt väder som vi fick idag.

Och till sist...
Att visa all typ av bollsport på fredags till söndagskvällar, bästa sändningstid är väl Guds gåva till skilsmässoadvokaterna...eller?!?
Det är faktiskt mer spännande, och mer berikande, att se när färg torkar :-)
Om jag gillar bollsporter?
Hahaha, jag ska svara så snart jag slutat skratta.
(Däremot så kanske ni minns att jag faktikst inte klagade ett enda dugg under hela vinter OS och att sambon fick beskåda vad helst han ville, när helst han ville, utan minsta  klagomål från Moi, eftersom löftet var att då fick jag egenhändigt bestämma val av köksluckor, så det så)

Kramar Maja

Inga kommentarer: