torsdag 10 februari 2011

Till det bättre...tror jag.

Julia och jag släpar och puttar och städar.
Vardagsrummet kändes felmöblerat och vissa ytor och möbler outnyttjade pga placeringen.

Före...Två ihopklämda schäslonger.
Väggen trist jag vet, men vi tog bort luftvärmepumpen och inväntar lite ramar till foton som ska upp...
Fula fula golv...

Före....Från soffhörnan.

Före...från dörren. Till höger är kaminen.
Den där fåtöljen till höger i hörnet, den bara står där, helt onödig.
Och möbleringen är för...vanlig.

 

Kaos :-D

Vi har, Julia och jag, släpat och puttat soffor, fåtöljer och schäslongerna säkert ett tjugotal gånger.
Jag är lite som Maria Montazami där, ställa dit, gå ifrån och titta, gå fram, flytta någon cm, gå ifrån, beskåda....och så där håller jag på.

Så här blev det efter fyra gånger...Det var också den möbleringen som stod när Jonas kom hem.
Men den kändes inte helt hundra....
Enda som skett är ju egentligen att Schäslongen hittat hit och att lilla bordet tagits bort.


Samma fast i vårt kvällsmys...Vi tänder jämt ljus.
Vågar knappt räkna efter hur många ljus vi gör av med under dom mörka månaderna.

Känns som det saknas något....

Så imorse började vi om... :-D

Dom är sköna dom där dun-fluffiga schäslongerna tycker Julia som testar åt alla håll och kanter.


Den stora klumpiga Mio-fåtöljen, som inte ens är skön, fick hamna i läshörnan.
Borde kläs om...

Och just nu ser det ut så här i vardagsrummet....
Tänk om vi hade vita golv. kritvita golv... *längtar*

Lång lång "soffa", där man kan ligga raklång, eller skavfötters :-)
Eller så kan man lätt sitta sex personer där och sippa drinkar.



Läshörnan sedd från soffhörnan...

Vi får känna lite på det, provligga sofforna vid tevekollen ikväll, annars kan man ju alltid möblera om vetja ;-)

/Maja-man-måste-ju-förnya-sig-lite...

Inga kommentarer: