måndag 28 mars 2011

Fix och trix i lördags-solsken

Vilken härlig solskensdag det var i lördags!
(om man jämför med igår när det kom tre cm snö....??)


Julias arbetsbänk åkte ut på uppfarten för idag skulle pappa J's del av hobbyrummet tömmas för att kunna spackla väggar, tak, sen måla detsamma och påbörja bygget utav dom väggfasta arbetsytorna.


Julia och jag grävde först upp dom små krokusarna vi hittade intill husväggen och tog in dom, vilket var tur med facit i hand, för inatt hade dom annars dukat under i snöyran...


Hobbyrummet tömdes på allt, vilket är en hel del....


Den som alltid står för målning i det här hushållet, oavsett storlek på magen, är jag.


Jag gillar att måla, för man ser snabbt resultat.
Även om jag här trodde för en stund att vattnet gick :-)


Medan jag målade klart väggar och tak tog Julia och pappa J lite lekstund....


...på trappan i solskenet...


.....och byggde sig en familj kossor av några kottar.
Naturen är härlig!


Den här gamla gamla gungstolen har vi fått av min vän Linda, den har tillhört hennes mormor som inte längre finns, och Linda har ingen plats för den, men det har vi, och nu lever den kvar i "familjen" så att säga.
Jag hade tagit ut den för att spackla och måla den men det hann jag inte med.
Den var hur som haver dunderskön att sitta i och känna vårsolen i ansiktet.


Pappa står inne i garaget / sågverkstan och tillverkar konsollerna till mitt och barnens arbetsbänk/skrivbord.


Och en stor grön vattenkanna i storlek lika-stor-som-mig-själv är en fantastisk leksak att utforska.


Och efter att hon krattat och flyttat lite grus med sin skyffel och räfsa så var det dags att vattna gruset.
- Se så fint ja jöj mamma, de bjij jättefint tycke ja!

En helt fantastsik lördag med massa sol, vila utomhus, fika, och ja, vi hann klart Jonas hobbyrum.
Eller klart och klart, nu ser det ut som en rövarkula igen eftersom han bygger reglar på väggen för arbetsbänken, och han har ännu inte fått några lister eller dörrfoder.
Men han har väldigt vita och fina väggar och tak.
Kvällen avslutades med grillspetsgrill och film och den mer gravida delen av Herrskapet S/O somnade som en stock!

Kram Maja

Inga kommentarer: