måndag 21 mars 2011

Förhandstitt på helgens projekt.

Så här blev tapeten som jag och skruttan valde.....

Vår helg gick helt i fixar-tecken.

Som ni vet har ju Jonas och Julia under veckan varit Handverkare och byggt vägg nere i hobbyrummet.
I lördags var det min tur att dra strået till stacken och medan pappa J och Julia fick dammsuga hela ovanvåningen
(det var faktikst säkert ett år sen som J dammsög!)
så målade jag väggar och tak.
Tre strykningar på vägg och två i tak, det tog lite på krafterna men blev superfint!
Klinkersgolvet är ju det som legat sen vi flyttade hit och det får ligga kvar....
När jag målat klart och solen strålade utanför fönstren tog Jonas bilen och åkte och köpte nya fot, taklister och dörrfoder,
(det är ingen billig liten historia att ens små-renovera ett litet rum, tyvär...)
Julia och jag passade på att fixa kaffekorgen och gav oss ut i trädgården och fixade hennes
i vårsolen och när Jonas kom tillbaka fick vi såklart sällskap och hjälp med att tömma kaffekorgen....


Nya snygga dörren som sitter mellan våra båda hobbyrum.

I söndags var det min och Julias tur att aktivera oss medan Jonas började sätta alla lister och foder.
Så jag och Julia tog bilen i det regntunga vädret och besökte K-rauta för inköp av nya tapeter och trycken till bottenplanets dörrar.
Att vara på tur med Julia är något jag älskar och alltid ser fram emot, för hon är så himmelens lätt, och glad, och babblig, och allt allt, är fint och jättebra och supersnyggt och härligt.

Till och med när hon fick sitta i K-rautas lite knasiga kundvagnar, som inte har en regelrätt sits för barn, och det började regna när vi körde över parkeringen, så utbrister hon glatt:
- Åh det jengnaj på mig, va häjigt det känns i ansitet mamma!

Tapeten vi valde satte Jonas sedan upp, och det blev toppen bra!
Den skiftar i grått svart och har lite strukturkänsla och till golvet och de vita väggarna blev det ett härligt resultat.

Nästa helg tar vi oss an Jonas sida av hobbyrummet, ut med alla saker, måla måla och fixa.
Sen kan det börjas bygga bänkar och fixas.
Att vila och nöta sofflock är inget som fallit oss in :-)
Men skiner solen så blir det såklart utomhus-lek och altan-fika.

Så, vi har haft en härlig helg där vi hunnit massor och det känns toppen!
Kram Maja

Inga kommentarer: