söndag 20 mars 2011

Gammal servis.

Härliga Söndag!!


Julias lilla söndagsfika.....

En väldigt vanlig fika-syn hos oss, fint udda porslin är till för att användas.

Jag är en porslins-nörd.

Jag kan falla lite handlöst för gamla serviser som egentligen är lite fula, men därför så fina.
Just nu är jag lite kär i detta lilla loppisfynd där jag för dryga hundralappen fick en servis med 18 delar.
Så idag blev det söndagsfika på just denna...
Och självklart får Julia likadant porslin som vi att ha sin lilla chokladboll på,
varför skulle hon inte..?

Ps,
...fick jag bestämma skulle varenda helgfrukost dukas med fint gammalt härligt porslin men Jonas är inte lika uppskattande att dricka kaffe i små koppar...:-)
Däremot dukar jag med detta varje, vareviga vardagsfrukost när det "bara" är jag och Lillskruttan.

/Maja

Inga kommentarer: