fredag 25 mars 2011

Mamma Renovering


Gissa vad jag har gjort idag?!

När Julia satt i sin badbalja tog jag en dusch intill och Boduscrubbade hela kroppen.
Satte hårinpackning och duschade länge.
Medan Julia fick bada en stund extra gjorde jag Facemask och peeling som fick sitta i medan jag tappade upp lite vatten i en gammal diskbalja och gjorde härligt välbehövligt fotbad med
mineralsalt från något bra hav.
Fila, fila, skrubba, skrubba, klippa, smörja in och lacka naglarna.
Åh så skönt!!!

Alla produkterna i dom runda burkarna är från våra besök på St Jörgens SPA,
fotvårdssalvan från CCS i blå tuben och rekomenderas varmt åt minsta lilla torrfläck på fötterna.
Smörj en gång på kvällen och dom är som babyfötter nästa morgon.

/Maja

När jag satt där och skrubbade och filade ville Julia också filas på fötterna och stack upp sina små fötter ur badet.
- Men det är bara för mamma och pappa fötter Julia.
- Men titta mamma, ja äj ajdejes skjynkjig ju.
-Men man filar inte för att man är skrynklig utan för man är torr.
Då tar hon upp en bambino nappflaska som hon har i sitt bad och utbrister:
- Då ska ja skjiva fjaskpost faktist...
Och så ljudar hon:
- Utan snujs i två dagaj....föj...föjmjta på denna ö.
Men mamma, ja haj ju inte snujs.
- Nä vem har snus?
- Pappa haj snujs, uääääääää. (grimas)
- Jag håller med Julia, men vad händer med  flaskposten när man skickat den?
- Näj dom hittaj den så jäddas man....

För att förtydliga för er som inte hänger med.
Pippi skickar flaskpost när dom åkt ut till den öde ön.
Och då ber Pippi att Tommy ska skriva just så:
Utan snus i två dagar försmäktar vi på denna ö.
Och när någon hittar flaskposten, ja då räddas man.
Snipp Snapp Snut.
/Maja

Inga kommentarer: