onsdag 2 mars 2011

Paket.


När pappa Jonas kom hem igår stod Julia redo vid grinden här uppe.
- Pappa, vi ska sunga Ja må ja jeva föj dij!
- Ja haj paket tijj dij pappa, kom upp!
- Titta ja jah smujfaj!
(Julia har fått tre av mina gamla smurfar som räddades ur släng-högen i källaren)


Sen skulle hon såklart -Jäppa tijj.
Och öppna Jonas paket...


PussPuss
Och så var det ordnat lite fika.


full av Lemarcs alla skivor, låtar, texter mm.
Sen spelades det på hög nivå här hemma.
(Jonas = stort Lemarc fans)


Även jag älskar Peter Lemarc, hur kan man låta bli?


Så nu är samlingen komplett då Jonas förra julen fick den här boken av Julia, med texter, berättelser och outgivna material.

Grattis igen hjärtat!
/ Dina Tjejer.


1 kommentar:

Tina sa...

Men ÅHHHH! Härliga människor! TÄNK att ni också är LeMarc-fans. Jag fullkomligt älskar denna artist och det har har skapat. Jag har ALLT med honom och konserten jag var på i Göteborg hösten 2007 tillhör det starkaste jag har varit med om. GRATTIS, Jonas!