onsdag 27 april 2011

- Äjskaj

Mamma Maja och Julia på eftermiddagen.
Halvligger på filten i skuggan och läser allaaaaaaa böcker jag var nere på bibblan och lånade åt henne igår medan hon och pappa J planterade ner sättpotatisen och vattnade alla grödor.

Mamma Maja kramar Julia länge och väl.
- Älskade unge glöm aldrig att jag älskar dig!
- Åh ja äjskaj dig också mamma.
- Glöm aldrig att du är helt fantastisk och bäst i hela världen.
- Det ska ja ajdjig gjömma.
- Lova det!
- Ja jovaj!

Efter alla 13 böcker gick hon och hämtade ut sin dockvagn.
I den låg den bruna hunden.
- Åh titta vem ja hitta häj, min äjskjingshund, åh som ja jängtat eftej dig, åh ja äjskaj dig!
Och så gick hon och kramade honom, strök honom över ryggen och la honom tillrätta i sin stora vagn, ihop med Pricken och snutten...

Jag inte bara tror, jag vet, att vi har fostrat en underbar liten människa med en massa empati och ödmjukhet i sin lilla lilla kloka kropp och knopp.

Kram Mamma Maja

Inga kommentarer: