fredag 8 april 2011

Får man lov att Önska..?


 

Härliga Fina Stora Ljusrosa Temuggar och fat från Bruka Design.


Får man slänga in en Önskan så här en fredag?
En:
"Tack för att du burit på mitt barn i nio månader, igen, och utsatt kroppen för påfrestning, igen, att du i ytterligare minst tre års tid kommer att påverkas utav avbruten och minimal sömn nattetid, att du genom ett vinddruvsöppning ska krysta ut en vattenmelon och sen inte kommer kunna sitta på fyra veckor, ha eftersmärtor, läckage och rädd för "nummer två".
Och för att du nu ska behöva kämpa, igen, för att att få bort ca 20 kg och under tiden ta hand om och vårda våra två barn och sköta hemmet.
Som jag vet att du tycker om men ändå...
Att du dessutom haft/har absoluta nolltoleransen vad gäller goda viner och kommer ha det ytterligare ett år.."
Typ en sådan liten oskyldig men älskvärd önskan...
:-D


Dom är ju så fina!

Jag saknar en stor härlig tekopp här hemma, som bara är min, med litet fat till koppen och stort fat till min morgonfralla när vi njuter frukost jag och barnen på altanen.


Jag kommer ju dra ner på kaffet när jag ska amma, dvs ca ett år, precis som med Julia.
(helammade i 11 månader dagtid, nattammade 14 månader)

Visst hade det då varit fint & härligt med en egen stor kopp i härlig rosa som man blir så glad utav.
Jag har fastnat för dessa från Bruka Design.
Och älskling, dom finns på NordIk och på Inredningsaffären i Solkatten :-)

Over and Out.
Kram Maja

Ps, bilderna är utan lov knyckta från olika bloggar jag googlat mig fram till, förlåt :-)


Inga kommentarer: