tisdag 19 april 2011

Grillat

Kvällen igår avslutades med grillade kycklingspett.
Julia fick sin kyckling med tillbehör på tallriken, vi andra behöll vårt kött på spettet.
Det ville hon också testa, och åt såklart då också mycket mer.
(äta annorlunda = äta roligt)
- Vilket kött var godast Julia, det i tallriken eller det på spettet?
- Köttet på pinnen vaj godast! Smaskens!
- Så bra att du gillade det!
- Mmmm va vja du stekej kött pappa, tyckej du det också mamma?
:-D


Sen berättade jag för henne att imorgon, idag alltså, kommer en tant och ska tvätta våra fönster.
(Hurra!!)
Då ställer hon sig utanför sitt rum, händerna kavat i sidorna och säger:
- Vijken tuj att tanten kommej, mina fönstej är ju supejsmutsiga, ja sej inte ut genom gajdinen.
- Precis...
- Äj hon snäjj tanten?
- Hon är nog jättesnäll, hon heter Mona.
- Va snäjjt att hon kommej och taj bojt ajj smuts på mitt fönstej så ja sej ut!
och så pekade hon med hela sin lilla handflata upp i luften, väldigt lillgammalt och väldigt klokt.

Och ja, det ska bli superhärligt att kl 10 kommer idag Mona och tvättar alla våra fönster här uppe, jag orkar då rakt inte, jag mår jättekonstigt idag, är det lillasyster som vill ut eller magen som vill ha smörgås?
Ska nog väcka min sjusovar-dotter som liksom jag hostat sönder halsen inatt igen.
Utomhusdag i all ära igår, men hur mkt vi än skyddade oss mot vind i halsen så hjälpte det inte.

Önskar alla en härlig dag!
Kram Maja

Inga kommentarer: