torsdag 14 april 2011

Mammas Nya Frukost-set


Har jag, eller har jag, världens Bästa Sambo?!
Igår kom han hem med en högt önskad fin stor Tekopp med två olika fat från Bruka Design till mig.
Den invigdes idag!


Det är så fint att faten inte är lika, det ena är mera jämt handmålat och det andra lite randigt.
Jag tror jag ska investera i muslitallriken som hör till.
Om det var gott att dricka i koppen?
Absolut!

Och då Julia idag är nästan feberfri, någon grad över vad hon brukar vara, men hon hostar slem och rosslar i halsen...
Men, hon har gett sin gamla mamma detsamma.
Jag har en rivande brännande hals och hosta som skär i bröstet.
Så min fina mugg kom lägligt för nu dricker jag te med honung.
Får se om jag får komplettera med Bisolvon eller Mollipect för Mvc.

Imorgon är Dagen D för lillassyster om hon är lika ivrig på världen som Julia var.
Det orkar jag fabian inte.
Jag vill ju inte ens föda....jag ser verkligen inte fram emot det!
Jag minns varenda sekund av smärtan den där dagen i juli 2008.
Vill Inte!

Men, det blir som det blir, tills dess ska jag njuta av mitt fina frukost-set i rosa!
Kram, Maja

Ps, Julia gick inte heller lottlös, pappa Jonas kom hem med en Krya-på-dig-bok "Bajsboken"....

Inga kommentarer: