måndag 11 april 2011

Min egen Byggare Bob.

Så här går det till i detta hemmet.
Jag får en idé....som skulle platsa på vilket arkitekt kontor som helst då den ofta saknar helt begrepp om byggnads-måsten, väsentliga mått eller snickeri-lagar.
Jag bara tänker:
- Kan väl inte vara så svårt, man gör väl bara lite så och så och så svopp så är det klart.
Och sen lämnar jag min egenhändigt kluddade blyerts-skiss som ser ut att komma från rit-timman på förskolan, till min kära sambo och säger:
- Så här ska den se ut och här är det jag vill kunna ha i
(eller på, eller vad det nu är för pryl)
och här är måtten, typ...
(på i detta fallet våra trädgårdsdynor..)

Min kära sambo och alldeles egna Byggare Bob suckar då..
Fast jag vet ju att han redan i huvudet börjat skissa en 3D ritning :-)
Sån är han.
Andas en idé och sen kommer det en ritning...
Som går att bygga efter.

  Vilket det gjorde idag.
Voilá!
Här kommer sambons ritning på min önskade:
Förvarinsgbänk för dynor, leksaker och även en sittbänk/barn-fika-hörna i enda skugg-hörnet, tillika icke-utnyttjade hörnet på altanen.

Visst blir det bra!
Så snart han bara snickrat ihop den så återstår det för mig att måla den pekingsvart, lacka med båtlack så den klarar vind vatten stormbyar och gärna lite höst-orkan och så täcka insidan med tunn pressenning eller plast för att hålla allt torrt.
Ni ser, allt går ju.
Han vill ofta bara sucka för suckandets skull :-)
Kram Maja

Inga kommentarer: