måndag 18 april 2011

Piggeliner

Idag känns vi båda bättre!!
Vi hostar fortf så det bränner, både jag och Julia och näsorna rinner men kroppen orkar mer.
och Julias ögon har fått tillbaka lite av sitt kända "glitter".
Så idag ska vi gå ut, fullt påpälsade med mössa och halsduk men vi ska iallafall ut.
Vi ska sätta lite lökar i krukor och så vad pappa Jonas gjort under helgen då vi inte haft ork att bry oss så mkt.
Igår så fixade han ju upp lite på baksidan mot "skogen" som ökade gräsmattan lite, han åkte och köte kantstenar och grävde ner runt blåbärsbuskarna, sen tror jag han sa något om att rensa sten och så vet jag att han målade sin arbetsbänk ytterligare än gång och lackade den med båtlack.
Julia och jag, vi sov mest, kanske därför vi är piggare idag, vi har sovit bort bacillen.
Det känns nämligen som vi sov mest hela dagen igår.

Idag vid frukosten satte hon sig med armarna mot ryggstödet:
- Mamma, vi fijujaj jite. (filurar)
- Ja det gör vi....vadgör man då Julia?
- Man sittej så häj (och så visade hon så som hon satt) och så ätej man.
- Är du också piggare idag Julia?
- Jaaaa ida äj vi nog fjiska.
- Jaaa, idag ska vi gå ut!

Än så länge inga tecken på att lillassyter vill ut, kanske hörde hon mina önskningar om att hålla sig inne tills jag har ork att trycka ut henne...
/Maja

Inga kommentarer: