fredag 15 april 2011

Slem, kräks och mediciner.

Min kära sambo uppmärksammande mig på att idag är det exakt 1500 dagar sedan vi hade vår första träff på bron.
Undrar hur vi ska fira det i vår lilla sjukstuga där jag är rädd för att varje gång jag får en hostattack så ska jag skjuta ut lillasyster som en katapult i badrummet.

För här är läget inte ens det minst oförändrat till det bättre.
Snarare sämre.

Jonas kom hem tidigare igår så jag fick lägga mig.
Julias allmäntillstånd är piggare, utan feber och hon är glad, men helt plötsligt kan hon bli jätteledsen.
Och hon kräks.
Hon hostar så hon kräks.
Massor.
Det var inte mycket mat hon fick behålla igår av det yttepytte hon åt.
Ni som känner Julia vet att mat är ingenting hon ratar i normala fall.
Men nu kommer det tjockt vitt segt slem och det bara rosslar i halsen och bränner troligen för hon stålsätter sig nästan för att inte hosta fast hon måste.

Inatt har hon kräkts två gånger till av allt hostande.
Och igår precis efter maten innan nattningen.
Totalt 6 gånger igår.
Jag kräks iallafall inte men det känns som jag hostat sönder bröstet & halsen.
Det kan ju inte vara så himmelens bra för bebisen? Eller?
Julia äter Mollipect som inte hjälper och jag får ta Bisolvon, som inte heller hjälper nämnvärt.
Jag dricker honungste och äter massa apelsin.
Julia förösker jag få i en massa vatten, men funderar på att ge henne Barn-resorb eftersom hon inte är så pigg på att få i sig något, anatgaligen för hon vet att det gör ont när hon kräks upp det.
Stackars Pyret!
Idag skulle vi varit på kontroll hos Anna på Mvc men vi får inte komma ner, så nästa tid är nu på Dagen D, skärstorsdagen.
Om jag nu inte kattapultar ut henne med all hosta vill säga.

Återkommer.
Maja

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men vad jobbigt!
Nu måste ju din sambo vabba så du får vila och bli bättre!!!

Malin sa...

Usch och fy... Det måste vara precis samma bacill som Thea har, hon har också hostat tills hon kräks slem och annat. Det är väldigt svårt att få i Thea hostmedicin men jag tycker inte heller Mollipect hjälper så vi fick även Cocillana-Etyfin utskrived som hon fick ta en gång per dygn när hon har det som värst tex på natten. Det är ju inte bra om inte slemmet kommer upp men det tyckte det är ok med en gång om dagen så hon får vila lite från hostan. Också alvedon var 6:e timme för det gör ju ont att hosta så mycket. Thea hostade oavbrutet i helgen men nu är det bättre. Men det var ju Theas ordination, man kan ändå vara något att tänka på om du pratar med en doktor.
Hoppas lillasyster håller sig kvar tills ni är friska och pigga igen. En förlossning är tillräckligt jobbig även utan hosta eller att behöva oroa sig för syskonet.
Här blir det inte fler vanliga förlossningar...har haft det väldigt jobbigt båda gångerna. Hoppas att läkarna håller med, annars blir jag nog psykpatient också =)
Ha en skön helg! Kram Malin