söndag 3 april 2011

Söndag och Strilande regn.

Idag var det minsann inget skönt gå-ut-väder...
Och jag som hade siktat på att ta ut altanmöblerna för året, men det får vänta.
Förvärkarna kommer och går och magen känns som en hård sparkande medicinboll som sitter mellan knäna.
Tungt.
Och trött.
Om jag inte får mer energi snart förstår jag faktiskt inte ens hur jag ska orka föda också, kan man ta in en reserv...avbytare..? Inte? Nähä...

Vi fick iallafall gjort lite ditt och dutt igår då vi stannade hemma från Skövdetrippen.
Jonas byggde klart arbetsbänken i sitt hobbyrum, som nu bara ska grundas vit och lackas.
Jag målade fönster-smygarna i mitt och barnens hobbyrum, dom ska lackas, sen är dom klara.
Jag ska måla den lilla dutten under vår trapp där Jonas fick riva när vi satte nya räcket förra året.
Och så mellan vilo-varven, lässtundernna och lekar fick Julia och jag klippt lite tyg till våra projekt.

Idag var det ju som sagt tänkt att ställa ut altanmöbler och grilla lite korv men, tja, vädret inbjuder inte direkt till det så vi blandar projekt, lekar och Julia-mys med vila.

Kram Maja

Inga kommentarer: