tisdag 12 april 2011

Vår lilla Sjukling

Kokhet med 39.1 i feber...Då får man vila till film hur mycket man vill.

Jaha, det var ju inte så otippat eller förvånande att hon skulle få lite feberyra och hög feber under natten.
För så blev det.
Kokhet och låg och gnydde, ropade på mamma för att nästa sekund ligga och sjunga Ekorrn satt i granen, i sömnen.
Jag kan inte koppla av och sova när jag vet att Julia har feber.
Och jag tror det var därför jag fick extra mycket värkar och tänkte att fabian, vi kan inte behöva åka in och föda nu när Julia är sjuk.
Finns inte en chans att jag åker ifrån henne så här.
Lillasyster förstod, hoppas jag.

Förhoppningsvis är det bara en 24 timmars feber men hon hostar slem och är hängig.
Inatt gav jag henne alvedon vid två, kröp ner i hennes säng men det blev liksom inte så avslappnat när det samtidigt värkade, så jag bar över henne till våran säng.

Och trots hög hög feber (nu på morgonen var den 39,1) så var hon så rar.
- Nu sover vi Julia så försvinner febern fortare.
- Den gåj övej mamma...
- Fast ja undjaj va hustomten göj, va tjoj du?
- Jag vet att han sover nu och det ska vi också göra.
- Kan du håjja mig i handen mamma.
- Det är väl klart jag gör. Jag älskar dig hjärtat.
- Ja äjskaj dig också....Vad göj man på fjedagajna egentigen?
- Det ska jag berätta imorgon när vi vaknar.
Sen somnade hon faktikst men har vaknat massor.

Nu ligger hon iallafall här i soffan, mellan svalt täcke och fått yougurt, det enda hon ville ha, och alvedon.
Tur i oturen att vädret är botten och regn idag, för då är det lättare att hålla henne inomhus och vila.
Nu hoppas jag bara att lillasyster förstår att jag inte har, varken tid, eller lust, att åka till BB idag heller.
Jag ska vara hemma hos min sjukling.

Kram Maja

3 kommentarer:

Malin sa...

Nämen lilla gumman, Julia får krya på sig! Ja idag känns det lättare att vara inne med ett sjukt barn. Men är det inte meningen att det ska bli vår och mindre sjukdom?! Kramar till er båda

Tina sa...

Jag hoppas hon kryar på sig snabbt! Jag vill INTE vara negativ så jag hoppas innerligt att det inte är samma slemhosta och förkylning som mina barn hade för några veckor sedan. Den var HEMSK och höll i sig två veckor. Det har ni definitivt inte tid med nu ju, i barnafödande tider.

Ps. jag tror lillasyster INTE kommer före utsatt tid, till skillnad från dig och mvc-Anna. :-)

Mamma Maja sa...

Jag hoppas innerligt inte att det är den slemhostan.
Just nu har hon haft, och har, 39,2 nästan konstant hela dagen och hostar slem, slem , slem och rosslar.

Lillasyster får gärna stanna inne en stund till, jag är inte redo att föda, jag vill INTE föda, finns inget jag ser fram emot just med det, bara det goda efteråt, den lilla bebisen...

Jag hoppas hon stannar inne åtminstone två dagar till, då är det som med Julia, som ju var 7 dagar tidig...
Men just nu är inte magen prio ett utan det är att julia ska bli kry och pigg och feberfri, mina förvärkar får jag tänka bort i möjligaste mån :-)