måndag 2 maj 2011

Invigning - Tadaaa!


Får vi lov att presentera:
Altan nummer Två.
Konstruktör, Arkitekt, Arbetsledare, Projektledare och Snickare:
Pappa J och alla hans verktyg.
Hantlangare: Julia.


Gissa om det är härligt med altan på baksidan!
Äntligen kommer vi nyttja baksidan på ett helt annat sätt.
Och eftersom den blev lite större, enligt mina önskemål,än vad Jonas egentligen tänkt bygga, så får vi plats med både en sittgrupp för fyra, plus ändå ha massa yta kvar för filt och vagn och bebiskryp.


I brist på möbler så tog Julia och jag ut filten.


Världens Bästaste Julia.
Kuriosa: Den där filten är över 34 år gammal och still going strong.
Jag hade den i min säng som treåring :-)


Från vår lilla vrå såg man hur grävmaskinen jobbade några tomter bort och det gillar Julia att titta på.
- Titta mamma, gjävmasinen gjävej ida, hujjaaaaa!!
Och så sprang hon med händerna i luften och tjoade.






Lite lättfika måste man ju också ta sig, tjock skånepepparkaka och så fick jag läsa alla hennes små Pixi-böcker vi brukar i vagnen som tidsfördriv.

Tyvär så är det mellan varven ganska tjocka moln idag, så ena stunden hur varmt som helst, och nästa isande kallt så vi far in och ut i våra tröjor....

kram Maja

1 kommentar:

Malin sa...

Har precis skrivit en JÄTTELÅNG kommentar som bara försvann =( "Kunde tyvärr inte genomföra din begäran" eller vad det stod. GRRRR! Måste gå och lägga Thea nu, skriver en annan gång. Men tänker på dig, bara så du vet. Många kramar!