söndag 1 maj 2011

Sköna Maj Välkommen


Detta året ser ju skörden av egenodlade grönsaker ut att bli lite bättre.
I den ena har vi gräslök, dill och brytbönor.


Och denna gömmer skärbönor, mix morot och vanlig morot.


Julias jordgubbar och smultron lyser dock med sin frånvaro men jag har rensat ogräs och fullkomligt dränkt dom i kogödsel som man skulle.
Våra satta "putatisaj" har inte heller kommit upp till ytan men vi har gott hopp och ännu är det ju inte midsommar.



Till och med hoppet om att mina övervintrade dahlior ska återupplivas finns.



En liten liten Dahlia knopp tittar upp, tjoho!


Jonas han snickrar och snickrar och det blir hur bra som helst.


Det skulle bli en "liten trall" men som vanligt när vi skissar så skissar vi med en storfamilj i åtanke och en sån måste ju få plats.


Främre delen, där det nu glipar tomt, där blir det ju trappsteg ner till gräsmattan.
Och på kortsidan hitåt, där Jonas sitter, ska det snickras en avlång sandlåda som löper längs huskroppen, den hamnar då nämligen i "naturlig" skugga utav möbler mm som den nuvarande inte har, så där kan vi ju inte ens vara soliga dagar som dessa från kl 12-16 för det är så förpillans stekande hett.
Så jag beställde en ny av min händiga man, som dessutom rymmer massa barnrumpor och sandlådesaker.


Byggare Bob.


Med sin nya leksak, ett multiverktyg som tydligen kan allt...



Glömt visa gungbrädan mina två hjärtan snickrade ihop i förrgår.
Tänk vad man kan göra av lite spill-virke och överblivna kabelrör.

Kram Maja

Inga kommentarer: