onsdag 11 maj 2011

Slitigt jobb



Ni kanske minns att vi för en evighet sedan röjde, motorsågade och kapade upp och bort en massa träd bakom vårt hus och båda grannarnas hus.
Kontentan blev en väldig massa ris och huggna träd som skulle tas om hand så igår morse kom en stor flismaskin inkl en krafta-karl som Cia och Gunnar beställt och så började dom...


Kolla högarna nu och jämför med dom längst ned....


Jonas skulle ju också hjälpa till med detta slitgöra på årets varmaste dag.
Fattas bara annat, grannar hjälper varandra och dom tog ju våran stoooooora "rishög" också, men, just denna dagen skulle han jobba mellan 11 och 14...typiskt.


Men...ni ser, så snart han kom hem så drog han också på sig arbetskläder och gjorde ett sista ryck.
Men här ser ni ju skillnaden.
Allt detta ris resulterade i två stora stora flishögar.
Eller som jag sa till Julia, som två jätte myrstackar.

Pappa J....

Cia, som slet som en häst från morgon till eftermiddag.

Sen skulle fliashögarna fraktas i skottkärra ner till deras slänt...

Jag tyckte att dom gick hur många vändor som helst men dom där högarna står fortfarande kvar och ser nästan inte nuddade ut.

Vad jag, Julia och Liten gjorde...förutom att föreviga deras slit på bild?
Vi bakade kladdkakor med kola i och fixade eftermiddagsfika på våran altan.
Och Julia fick en superfin pop-up räknebok av Sofia, och den vet jag inte hur många gånger jag har läst nu.

Kram Maja

Inga kommentarer: