tisdag 24 maj 2011

Vårstädning....

En något försenad vårstädning av mamma Majas cykel skedde äntligen igår.
Och jag hade eminent hjälp av Julia som skrubbade och borstade och plaskade och var så noga så noga.
Att vi inte förens nu brytt oss om detta dunderåk till cykel beror på att nu ska den säljas!
Intresserad?
Den åker ut på Blocket idag.
Istället ska jag köpa en hederlig härlig Kärringscykel med fjädrar i sadeln och upprätt sits och som klarar våra upp och nedförsbackar utan att ge mig hjärtklappning och stressmage.
Den är nämligen för "sportig" för att det ska kännas tryggt att ha barnstolen bak.


Åh som hon skrubbade.
- Massa vatten måste vi ha mamma, och skjubba mä den gjöna sidan.

- Taj du meja spjäj mamma..?
Spray alltså, jag sprayade med rengöringsmedel.


- Titta så fin den bjij!!!


Ungar älskar vatten, iallafall vår unge och då får man hålla på sålänge man vill, så den där cykeln skrubbades på i över en timma :-)
Ren är bara förnamnet.


Medan vi (Julia) skrubbade så sov lillasyster Alice i sin vagn strax intill i skuggan.


Medan cykeln sen torkade tog vi en tur till baksidan, eller, Julia ville sitta på sin sida i vagnen och bli körd, får lillasyster så ska hon ansåg hon och ja, hon har väl en poäng där så det blev limosinkörning till sandlådan.


Där en något nu halvtrött Julia och jag lekte, läste senaste Sköna Hem och byggde sandslott och körde med nya bilarna.


Sandlådelek följs utav lite mellanmål och såpbubbleblås vid nya bordet i skuggan av sitt fina parasoll.
Sen var klockan så mycket att pappa J kom hem från jobbet :-)

Kram Maja

Inga kommentarer: