torsdag 9 juni 2011

Nattlig status

Fem gånger blev det som jag fick bära in Julia i hennes säng igen.
Hon ville inte sova, eller så ville hon sova i vår säng.
Vilket inte går.
Trots att Alice inte ligger där, men ligger i spjälsängen intill.
Och dom båda barnen väcker ju varandra.
Julia kan inte konsten att viska och Alice kan inte konsten att prata när det är matdags utan ynkar mest och den ena skulle väcka den andra så att ha dom i samma rum nattetid hade varit en mardröm, för mig, det är ju bara jag som vaknar...tyvär.

Så, först låg jag och ammade Alice, klockan var halv tre...
När hon inte ens ätit klart fick jag avsluta och smyga in med gråtade Julia som då stod i vår dörröppning med pricken och Snutten och vattenflaska, sitta hos henne en stund, sjunga Trollmors Vaggsång, sen gå tillbaka där jag lämnat Alice på sängen och fortsätta amningen...
Det upprepades två gånger. Och Tre gånger utan att Alice var "inblandad" med amning.

Om Jonas var hemma?
Jodå, men försök få liv i en sovande valross och se hur lätt det går utan att bli störtförbannad på kuppen eftersom du redan buffat på honom ett ex antal gånger då han både väckt dig och barnet av sina högljudda snarkningar..
(varför man snarkanr tar jag upp en annangång...)

Nu ska iallafall båda barnen bada.
Julia gör det varje morgon men även den lilla behöver efter kvällens kräk-kaskad som kom efter en inneboende rap som hittade ut med buller och bång.
Med rapen följde även allt hon ätit sista två timmarna = mycket.
Så hon luktar inte så där bebisgott längre..
Men snart så.
Kram Maja

Inga kommentarer: