måndag 8 augusti 2011

Alice


-Hej!
Det är jag som är Alice.


Nu är jag drygt 12 veckor stor...eller liten.
Jag växer iallafall så det knakar och skrattar mest varje dag...eller sover...eller äter...eller tittar på vad storasyster gör.
Jag är kittlig så jag kiknar under hakan när mamma pruttar mig där, och jag börjar bli riktigt bra på att greppa saker och hålla dom kvar.
Jag dregglar, sultar och ska ha allt i munnen, helst mina händer och snart mina fötter.
Just nu är det mest mamma som pussar och äter upp dom, precis som på storasyster.


Här har jag visst fått tag på Julias röda fina lego-campingbil.
Den är röd och fin, jag gillar rött.
Och jag gillar min skallra Milla jag fått av farfar när han var här.
Hon skrattar åt mig hela tiden och har roligt hår som kittlar mig i näsan när jag ska stoppa henne i munnen.
Jag gillar att ligga på mage och titta mig omkring, eller ligga i vagnen och se på himlen, eller bara vara med där dom andra är.
Jag är en fröjd brukar mamma viska när vi myser, tydligen är jag väldigt lätt och väldigt snäll.

Kram Alice

Inga kommentarer: