tisdag 9 augusti 2011

Första Klippet


Strax efter tio gick jag och tjejerna idag ner till city och veronicas salong Självfallet.
Första klippet på Julias hår skulle göras.
Hennes hår växer massor, men det syns inte , för ju längre det växer, desto kortare blir det.
Konstigt?
Inte alls, hon får härliga korkskruvar som bara blir "skruvigare" för varje mm.


Ösregnet överaskade men jag var förberedd och väl framme fick Julia sitta på sen hög pall på stolen, och precis som jag berättat fick hon ett roligt "förkläde" och hon satt som ett ljus. Rörde inte en millimeter på sig. Helt tagen av stunden :-)
Hon bara strålade.


När det var klart förklarade V att när man varit så här duktig, då får man färgspray i håret.
Julia, fortfarande helt tagen, kunde inte få fram om hon ville ha röd, oreange, lila eller rosa så V valde röd och lila och sprayade två slingor (som nu regnat bort)
Julia strålade och fick godkänna sin nya frisyr (som är samma som innan bara lite kortare i topparna)
En glad tjej satte sig sedan att leka medans även jag blev klippt efter sommarens slitage.

Hem tog vi bussen och fixade snabbt lite scones med tillbehör för Knackeliknack så stod Maria (min fd kollega) från Onsala i dörren med sina två barn Jesper och Elin.
Härlgt.
Gillar spontana infalls besök som bestäms en timma före det sker.
Kanske borde våldgästa någon imorgon :-)

Kram Maja

Inga kommentarer: