tisdag 30 augusti 2011

Ikea

Det ösregnade.
Men när vi skulle gå till bussen höll det upp.
Buss till city, pendeln.
Julia utan blöja.
Hur duktig som helst.
Framme i stora staden mötte vi pappa Jonas vid bilgaraget och åkte till Ikea.
Först på ikea fick hon kissa.
Till stora lyckan på dubbeltoaletten.
Dvs den där jag kan kissa på en stor normal stol och bredvid finns en ynka pynta liten.
Gissa om hon ville kissa många gånger på en kväll. (totalt 7 tror jag)
Vi shoppade ramar för glatta livet och nya lila handdukar till oss alla.
Plus lite inför namngivninsgkalaset och sånt där bra att ha som lätt slinker ner i kundvagnen.
Kvällsmaten var lovad att ätas där.
Vi hade iallafall blivit så sena hem.
Köttbulle och kycklingsmålen avslutades med chokladbollar.
Lycka för alla.
Julia chockade genom att inte vilja äta sin.
- Jag äj såååå mätt...sänn fåj ni sänna.
Den oätna chokladbollen togs hem invirad i servetter och ska spisas imorgon, innan vi åker ner till Öppna Förskolan och pysselcafet som det heter.
Och Julia, jodå, hon klarar det där med kisseriet galant trots att vi åker länge utan tillgång till toalett.
Och vi behöver aldrig fråga, även om jag gör det, utan när hon är kissig så säger hon till och det känns som det sker i god tid för det skvalar minsann inte direkt när hon sätter sig.

Nu sova.
Mamman trött.
Barn och man sover sedan länge.
Jag har pysslat med presenter till kommande jubilarer.
Natt Natt.
/Maja

Inga kommentarer: