måndag 8 augusti 2011

Johanna 30 år.


Johanna, numera 30, trots kris :-)
Det firades med flaggor och kulörta lyktor, god mat, härlig stämmning och massa glada barn som sprang omkring.

I lördags skulle vi på Johannas 30 års fest i Mölnlycke och vädret hade dom tur med då det runt fem tiden bara sken upp och kvällen blev sedan hur skön som helst.
Julia var ju hemma med farmor och hade mys och Alice var med oss.

Innan vi for sa vi att nu får du inte göra några rackartyg med farmor.
Då svarade J:
- Ja jöj inga jackajtyg, inte de ajja minsta.
:-)

Hon kom och frågade hela tiden när vi gjorde oss klara:
- Äj ni kjaja nu, ska ni åka nu, nu kommej tijjbaka sen va.

Och så jordens godaste pussar och kramar och försäkran om att vi kommer och pussar på henne ikväll när vi kommer hem från festen.


Jag - helt Mongo.

På frågan vad Johanna önskade sig fick jag för ett tag sedan svaret:
- Din energi och lite roligare inspiration för bakning.

Sånt tar jag fasta på och det blev ett stooort korgfat som fylldes med baksaker.
Ingridienser, marsipan, spritsar, boken "500 muffins", strössel, formar, handskrivet recept på frostning mm, mm.
En korg jag gärna själv skulle uppskattat :-)



Jonas - Festsnygg


Med på kalaset var också Camilla (chalmersgänget) och Jonas, som också hade sin minsta med sig, en 8 veckors liten tjej....


Och Emma, också hon chalmersgänget, och hennes Anders som ska ha smått och gifta sig, här går det undan :-)

Kvällen bjöd på sol, tipspromenad, svalkande alkofridrink och vin, för Moi, för Mister var det betydligt starkare saker i glaset...
God buffemat och dessert man fick göra själv.
Marrängswiss, me like a lot!
En rolig kväll, som Alice sov sig igenom nerbäddad i Julias vagn, inne i partytältet hos oss där vi satt och pratade och drack till tolvslaget, då drog jag hem min kära sambo.
Han har privilegiet att sova sig igenom alla nätter, utan avbruten sömn, något inte jag har, som tydligen istället har huvudansvaret för båda barnen även då...

Julia sov när vi kom hem men jag var bara tvungen att gå in och pussa lite på henne.
Mitt i natten kom hon sen och jag följde med till hennes rum.
Men hon ville inte lägga sig i sängen utan stod där på mattan med Pricken och Snutten.
- Kan du sätta dig på gojvet mamma?
- Ja viss, viskade jag, vill du sitta i knät lite?
- Mmmm, ja vijj kjamas me dig jite...Äj ni hemma nu?
- Ja vi kom för en stund sedan.
- Ni kom tijjbaka.
- Jamen självklart Julia.
Och så somnade hon till där i knät och kunde lyftas till sängen igen...

Kvällen hade gått toppen med farmor, dom hade ätit, läst och lagt sig sent.
Sånt man får göra med farmor och inte med mamma och pappa :-)

Tack för barnvakt och tack för fest!!
Kram Maja 

Inga kommentarer: