torsdag 11 augusti 2011

Måleri Måleralla


Åh tråkiga väder-onsdag.
Som Julia sa:

- Föst jegnaj de, sen soj, sen jegn, sen soj....

Och det var verkligen så.
Ena sekunden sol, nästa störtskur så att ens tänka på att gå ut med två barn var nada bra idé.
Jonas fick istället åka iväg och köpa underrrede, höj och sänkbart, till mitt klippbord.
Hittade ett Galant-skrivbord från Ikea på blocket för 200 kr.
Jag tog underredet och har fått ett ståbord med en bordskiva som är 1 x 1,10 m och Jonas fick en bra arbetsyta extra i sitt hobbyrum.


Medan jag klippte till nya dynöverdrag av nya gardinerna (?!?) så målade Julia på sitt "staffji".
Tre målningar blev det som hängdes upp...



När pappa J kom hem tändes en brasa och vi grillade korv...något annorlunda ska man ju hitta på när det är semester och sommarlov, innan vardagen startar för Julia och mig på måndag.


Duktiga tjejen grillar korv till mamma.
- Nu pappa äj kojvajna tijjsammans däj inne.


Det där med att äta korv och bröd tillsammans är inget tjejen någonsin gjort eller uppskattat.
Hon äter korven, skippar brödet, eller i undantagsfall, som igår, så äter hon som danskarna.
Kethup-kluttar på tallrik och doppar korven och brödet i.

Kvällen innebar godisskål och film för oss vuxna, Julia som gått hela dagen utan vila, stupade i säng kl 19 utan bekymmer, något den lilla också gjorde, men vaknade vid åtta och hade sin skrikigaste kväll någonsin.
Hon grät som en stucken gris, inget hjälpte, hon grät sig hes, hade fått all mjölk jag hade i brösten just då och skrek så hjärtskärande att hon inte ens kunde ta bröstet igen utan att bli hysterisk då det inte kom något.
till slut somnade hon nog av utmattning vid 22...
Natten var dock inga problem sen, hon sov, ammade utan problem en gång och vaknade glatt skrattande i vår säng kl 09.
Orsak till gråten?
Troligen mitt slarv med vatten under dagen, men väldigt mycket kaffe...

Kram Maja

Inga kommentarer: