söndag 28 augusti 2011

Midnattsloppet 2011


Redo!

När vi var hemkomna från kalaset hos Edwin och barnen var lagda var det dags för Jonas att dra på sig löparstället och fara in til city igen för att springa 2011's Midnattsloppet.
Ett lopp på 1 mil i centrala Göteborg där hans starttid var 22,25, vilket sedan ändrades till kl 23 ca.
Han var ju inte ensam, ca 14000 andra var också där och han sprang ju för Peab så att säga.
Regnet vräkte ner så jag är faktikst en smula imponerad att han kom iväg.
Otränad som få så tog han sig runt på strålande 1.03.40.
Om det hade varit jag hade jag nog inte varit i mål ännu....jag är inte den där löpartypen. 

- Hm, vad har jag gett mig in på...

Jag och barnen låg ju och sov i godan ro när han hade kommit hem runt ett tiden.
Egentligen skulle ju hans bror Robban varit med eftersom detta lopp ingick i The Brothers Challange men jag vet inte riktigt vad som "hände" med hans anmälan... :-)

Nästa lopp är iallafall i Norrköping, sen Göteborgs varvet 2012 och Lerums loppet i april 2012.
1-0 till Jonas.

/Maja

Inga kommentarer: