måndag 15 augusti 2011

Pyssel Dag


Välkommen till min frisörsalong!

Julia har en ny favoritlek, frisör.
idag fick hon låna sprayflaskan till "stryk-vattnet", dock utan vatten, och fixade och trixade på Skrållan, som även idag fick sitt hår uppsatt med en påsklämma.

Även idag har vi blöjlös dag och redan har hon på eget initiativ, utan att jag ens frågat, gått och satt sig på pottan, och kissat, fem gånger!
Duktiga hon!
Imorse vaknade hon kvart i nio och förklarade att hon minsann var kissnödig.
Av åkte nattblöjan och kiss kom i pottan.

Julia i färd med bokstavspusslet som hon klarar helt på egen hand, varje gång.

Efter lite lunch drog vi alla ner till hobbyrummet där vi pysslat.
Lekt med lera, målat, ritat, sjungit, dansat...


Fixat klart den ena av Julia och Alice Ingolf stolar som jag fyndade på Blocket och som nu är målad i vitt, såklart :-)


På plats...
Detta är ju Julias (och i framtiden även Alice) del av bänkskivan.



Vi tog även ner fika och satte oss på tjocka röda mattan.
- Mamma, de äj ju mycke jojigaje att fika häj neje än däj uppe, ejje huj?


Ett välanvänt målarstaffli, det ska synas att man har skapat :-)

När vi håller på med allt vi håller på med, och Julia tom klarar av kisseriet på bottenplan då jag tog ner pottan, så ligger Alice antingen i babysittern och beskådar oss, sultar på sina händer och leker med sina skallror, eller så ligger på hon tjocka täcken på golvet och tränar nacke och rygg.

Hur som haver så har vi härliga timmar där nere och det är perfekt nu när mitt klippbord är på plats, ett ståbord där jag kan klippa, rita mönster och nåla, utan att ryggen tar stryk.
Idag syddes alla nya kuddöverdrag klart, till sittkuddarna till både utebänk och matsalsstolarna, och så har jag börjat med sittdynorna till tjejernas Urban vagn.
Om vi trivs där nere?
You bet!

Kram Maja

Inga kommentarer: