fredag 5 augusti 2011

Soliga dagar med Sandviken besök


Härliga Härliga soliga dagar!!
I tisdags kom Ad och Lena från Sandviken och skulle stanna några dagar....


Första kvällen bjöd på grill och goda ostar, marmelader och hembakade tillbehör.
Sena nattsuddare orkade ändå vara uppe för tämligen tidig frukost då färden gick vidare till Gunnebo Slott för ko-klättring och fika och jisses vilken hetta!!


Julia rider på kalven hon faktikst var med när den döptes.



Åh vilka blommor och grönsaker, gigantiska och vackra.
Detta är det fina stora orangeriet på Gunnebo.


Spatserande mot Cafét.



Ad, medan vi var inne i Handelsboden och botaniserade.


Julia in action, sockerchock efter jordens godaste sockerbulle och storlek: Stor.


Lena och Alice, jordens snällaste lilla knytte som bara är helt nöjd med tillvaron så länge hon får:
Sova, äta, vara i famnen och se på omgivningen.

- Skåj Jena!

På kvällen hade vi bokat bord på Nääs fabriker.
Ett fantastiskt ställe där vi ätit lunch med farmor för bara någon vecka sedan och som då fick toppbetyg utav oss...


Men herregud så dåligt det var att äta ala cart där...
Det började med att den otroligt sura servitrisen ifrågasatte om vi verkligen behövde vagnen vid bordet, om inte den kunde stå vid dörren, dvs ca 10 meter från bordet där vi satt.
Med min något arroganta röst förklarade jag att ja vi behöver verkligen ha vår bebis VID vårt bord...
Sen hade dom dukat vid ett runt bord med fem sköna fåtöljer varpå jag bara bad vänligt om dom kunde byta ut en fåtölj mot en tripptrapp barnstol till Julia.
Sura suckar men stolen byttes ut.

Till saken hör, att när jag i måndags ringde och bokade fick jag prata med en urtrevlig tjej och jag bokade för 4 vuxna, en barnstol och en stor barnvagn, detta antecknades också förklarade hon, så jag förstår inte vart problemet låg, all info hade dom ju fått.

Hur som haver.
Vi blir satta, vi får vänta 15 minuter innan vi får ngt att dricka, förrätten kommer in efter 30 min från att vi beställt och totalt 1,5 timma efter att vi satt oss fick vi äntligen in huvudrätterna, då visar det sig att både Jonas och Lenas fisk är kalla och dom skickas till köket för att göras om.
Då får dom vänta ca 20 minuter till...
Vinet fick dom nätt och jämt dekanterat lagom till huvudrätten skulle ätas, jag fick ingen påfyllning av mitt alkoholfria vin och servitören var en stressad stackare som ensam hade hand om ca 40 personer.
Stackarn.
Julia åt dock superbra och mumsade i sig all sin pappadelle med bolognese, fick titta på Nalle Puh ni Jonas i-phone och bad sen om att få sova i vagnen...


Alice ömsom sov, ömsom ville ha mat...


Hela sällskapet....


Klockan tio lämnade vi stället där vi ätit för dyra pengar och det enda dom bjöd på trots allt strul som varit var exakt 111 kr.
Nej, vi gav ingen dricks och nej, jag kan inte rekomendera stället kvällstid.
Då ska man ringa och fråga hur många bokningar dom har och hur många servitörer.

Väl hemma satt vi på altanen till midnatt och igår körde dom hemåt...
Kram Maja

Inga kommentarer: