fredag 26 augusti 2011

Torsdag

Igår var en sån där varierande dag rent vädermässigt och när jag frågade Julia vadhon ville göra så blev svaret.
Läsa och pyssla.
Så, efter förmiddagens fix och tvagning av barn la vi oss alla och läste.
Julia fick lite böcker av farmor som pappa Jonas hade som liten, dom läser vi.
Populärast är Skicka en Panda och Manchester.

Vårt hobbyrum är ett fantastiskt rum. Vi kan gå ner. Vi kan pussla lite, måla lite, rita lite, göra lite vad vi vill. När vi tröttnar kan vi bara lämna allt och gå upp.
Inget som behöver plockas bort pga att middag ska dukas fram eller andra saker.
Det är så skönt.
Mina tyger kan jag börja med, och sen lämna när det inte går längre. Eller när inspirationen tryter.
Just nu syr jag två nya överdrag till våra stora fotpallar i vardagsrummet.

Efter lunchen hjälptes vi åt att göra lite scones till min fina vän, tillika Alice blivande fadder, Linda skulle komma en stund.
Olle och Petters mamma. Men dom fick stanna hemma, och Fjen (Sven) som Julia säger :-)
Linda skulle vidare till The Arks konsert på Liseberg.
Hade gärna åkt jag också men jag kan ju bara gissa hur mycket folk det skulle bli och det är inte det ultimata med två barn, och även om Jonas och Julia stannat hemma så är ju Alice med mig.
(Så länge jag ammar är det ett måste)

En lugn skön dag...
Måste ha sådana ibland.
Kram Maja

Inga kommentarer: