torsdag 8 september 2011

Onsdagstripp


Onsdag och det var dags att trotsa regn och rusk som infanns sig mellan solglimtarna och ta turen ner till city för besök hos Mvc-Anna och Öppna Förskolan.
Besöken hos Anna är verkligen så roliga, men vi skrattar lika mycket dom gånger vi springer ihop på Ica så det ligger nog i hennes natur att skratta så där mycket :-)
Julia tycker verkligen om Anna, och att hon får pilla på, och prova allt.
Igår fick den lilla trasdockan med svart hår bli undersökt av doktor Julia som lyssnade på magen, ammade och mätte magen och tog blodtryck, allt medan mamma Maja fick ligga obekvämt i stolen.
Jag tycker man har gått igenom en hel del smärta vid alla kontroller och förlossningar men ändå upplevs liknande smärta så fort man ligger där.
Till slut gick det ialafall bra efter flera smärtsamma försök men eftersom Anna ville behålla mig ett tag för observation så jag inte skulle svaja ihop så fick vi stanna och leka lite i väntrummet och ta lite blodprover och kolla järnet igen så Öppna Förskolan missade vi :-(
Men det sa jag ju naturligtvis inte till Julia, istället gjorde vi ett härligt cafébesök där det serverades en stor bulle som kompensation för vad vi missat. och för att hon var så otroligt duktig inne hos Anna, när Alice ynkade efter nappen var hon snabbt där och sa:
- Såja Ajice, de bjij snat bja, ska ja kjappa jite på dig?

På väg till busen som skulle ta oss hemåt fick jag äntligen hämtat min nya telefon som jag glömde häromdagen, en rosa fin och säkert tämligen omodern Sony Ericsson Xylo.
Åt mig blir den toppen, jag kräver inte så mycket teknik, bara jag kan ringa.
Nu ska jag bara få över telefonboken och byta sim så ska jag nog snart vara på banan igen.

/Kram Maja

Inga kommentarer: