onsdag 21 september 2011

Otålig


En otålig tjej det här som inte längre är tillfreds med ryggläde, ska helst ligga på mage och sprattlar så hon snurrar hela varv, som en cirkel.


Hon ligger inte kvar där man lagt henne.


- Heeej mammma!


Jag vill dock ännu ej låta henne sitta helt upp för ryggen är faktikst inte riktigt redo för det så än blir det halvsittande med puffen som stöd...
Julia frågar och frågar och vill ha svar, på om hon var likadan när hon var liten.
Knubbig, sprattlig och låg i magen.
Hon kan faschinerat sitta och lyssna i evigheter i mitt knä när jag berättar och berättar.

Igår låg hon bredvid Alice.
- Mamma, vat kommej ajjt de däj spjattjet ifjån?  (sprattlet)
- Åh det har hon i benen, hon är så otålig på att få krypa iväg tror jag, och det där bensprattlet är början på det.
- Hade ja också ajjt de spjattjet i mina ben näj ja vaj bebis?
- Oh ja, det och lite till...du brukade kana bakåt på golvet tills du var halvägs in under soffan.
- Jode ja? Hihi, så knasit!

Kram Maja

Inga kommentarer: