fredag 2 september 2011

Plural

Det är svårt att böja ord om man är barn.
Men det är charmigt att lyssna på deras försök och sen får man "rätta" dom utan att dom förstår att dom blir rättade.
- Kan du tojka mig om handana?  (händerna)
- Ja fåj inte på mig dom på fotajna. (fötterna)

Förövrigt klarar hon det mesta själv, eller vill själv, även sånna saker som jag tycker är mysigt att få göra för henne.
Som att när hon badat klart vira in henne i handduk och gnugga henne torr.
Nu ropar hon bara.
- Ja haj badat kjat!
Sen tar det en millisekund så har hon grabbat sin handduk, torkat lite behjälpligt och satt sig på pottan.
- Måste kissa....
Igår hade jag lagt fram hennes kläder hon skulle ha på dagen, på bordet medan jag bara gick och hämtade Alice...rätt som det är kommer Julia farande.
- Tittaaaaaaa mamma ja kunde säjv!!!!
Och ja, från trosor, tights. shorts, långärmad tröja och blus tunika, det satt baskemå där det skulle och allt åt rätt håll.

/Maja

Inga kommentarer: