onsdag 26 oktober 2011

Alice läkarbesök 6 månader

Dags för Alice 6 månaders koll med obligatoriska läkarbesöket var det igår.
Tiden var lite knasig så det funkade varken med buss dit eller hem så igår gick jag, med dubbelvagn och barn, en last på ca 45 kg drygt, både ner till city och hem :-)
Vad kan det vara...7 km?
I våra backar..
Jag var helt slut.
Men, läkarbesöket gick toppen.
Alice sken som en sol.
Vägde nu 7970 gram och var nästan 68 cm lång.
När vi ändå var där så vägde vi Julia, då stod vågen på dryga 18 och hon är 100,5 cm lång.
Exkl det otroligt fina hårsvallet som omringar hennes huvud som en krullig gloria.

Nästa besök för Alice blir i dec och då sista gången hos Magdalena som ska sluta, suck och pest.
Men den nya Lotta kanske är lika go hon med.

/Maja

2 kommentarer:

Johanna sa...

Det där med bilstolar och liggdelar till vagn får jag gråa hår över med!!
Alexander är ungefär lika stor som din Alice.. fast han är 2,5 månad!!
Vad vägde Julia när hon var i 2 års åldern?
Vi har nämligen också en Besafe isofix stol till Evelina och jag inser att hon nog inte kan ha den till hon är 4-5.
Vad funderar ni på för stol till Julia nu? en kombinerad bakåtvänd/bältesstol?

Kram Johanna

Mamma Maja sa...

Julia vägde nog 14....har hennes läkarjournal nerpackad just nu men våra tjejer är ju "mulliga".

Så denna stolen var ju bara till 18 kg, jag trodde 25..
Så nu måste vi köpa en ny, fast som ändå är en bakåtvänd stol, så det kan ju inte vara en bältesstol för jag vill verkligen ha henne bakåtvänd och den stolen är bara till 25 kg...så om två år får vi köpa ännu en...

Och nej, dom kan inte ha dom till 4-5 år.
På längden går det bra, det är ju pannan som inte får gå över stolskanten. Men vikten...

Funderar på Maxi Cosi, Britax eller Acta.

Viktigt att dom ska gå och luta också, för hon sover ju när vi åker långa sträckor.

kram