måndag 24 oktober 2011

Dagen Efter

Söndag igår och dagen efter,
Julia tog sovmorgon och kom in först kl 09.
Alice låg och gurglade och jag tror att båda jag och Jonas kunde ha sovit ett dygn till.
Eftersom vi glömt en påse i mamma (mormors) och Dennis bil med flickornas röda fåglar, som borden var dekorerade med, och deras koftor, Alice tossor och Julias nya vantar, så fick vi överaskningsbesök där på förmiddagskvisten, det tycker vi alltid om!
Sen gick dagen i dvala.
Jonas och Julia planterade det fina träd Alice fått av Kristian, Louise, Maria, Jerker och Anton.
Men hon kom snabbt in och sa:
- Det vaj så jobbit att ajbeta...
Inne styrde jag ordning med alla påsar, kartonger och tvätt som vi bara struntat i kvällen före.
Eftersom den kvällen blev sen ändå.
Jag trodde nämligen att den påsen som vi glömt i mormors bil, den trodde jag vi hade slängt av misstag, så Jonas åkte ner för att kolla i soptunnan...Som tur är slapp han eftersom påsen fanns i Götene.
Alice hon sov sig igenom mest hela dagen, märkt av Namngivninsgfestens händelser.
Kram Maja

Inga kommentarer: