torsdag 20 oktober 2011

Doft

Nu ska jag sniffa bebis.
Både liten och stor.
Den stora går jag in till och lägger näsan mot kinden och bara drar in den där sovvarma doften av älskat barn.
Stoppar om henne och smyger ut.
Sen går jag in och flyttar lite på Alice så jag får plats i sängen och så lägger jag mig försiktigt,
Inte för nära och inte för långt bort, precis lagom nära för att dofta bebis och för att hon ska känna att jag är där.
Hon sover oroligt nu, jag tror det är tänderna.
Jag vet inte om hon fått Julias lilla halsbacill för hon har låtit ansträngd i andningen stundtals.
Så där "täppt", som när man andas genom en slang..
Julia blir inte bättre.
Ätit Bricanyl i några dagar men nu är slemhostan tillbaka plus skrällhostan.
Blir det inte bättre får jag ringa Magdalena.
Vi kan inte ha det så här.
Jag rättar: HON ska inte BEHÖVA ha det så här.
Natt alla ugglor.
/ Maja

Inga kommentarer: