torsdag 13 oktober 2011

Eskimo och Utomhus Memory


Hua så kallt vi hade det igår, fast solen sken.
Så Alice fick bäddas ner i både eskimojacka från On The Peak, lurvig och go, och i den fina åkpåsen i sammet och fleece som Julia fick när hon var bebis.


- Fasen vad du tar kort mamma...


- Ska vi gå ut nu? Jag är redo...


Både Julia och jag var taggade för utomhus aktivitet så vi plockade en överbliven liten blomma..
- Titta mamma, den häj va fin...sej du vad fin den vaj undej..Jukta!


Och så stack hon blomman i näsan på mig så jag blev nysig, det tyckte hon var hiskeligt kul och gjorde om det.

Vi plockade fram utomhuskritorna och gjorde konstverk på "muren", vi tog ut kaffe , Bulle och saft och så målade vi lite.


För att verkligen ta vara på utomhusdagen tog jag ut Memoryt och hjälp så bra hon är på att komma ihåg vart alla figurer ligger! Hon klår mig med hästlängder och då får hon verkligen ingen hjälp.


-Passaj dom häj...nä...de vaj södejhavskungen och Dundejkajsson...då jäggej ja tijjbaka dom...

Efter en stund och när Alice vaknade i vagnen så gick vi in och fortsatte buset inne..

Kram Maja

Inga kommentarer: