tisdag 11 oktober 2011

Lekdag hos Trippel L


Oh my vad det regnade när vi skulle gå ner till Linn, Lova och Leo igår för lek och fika.
Barnen var ju lätta att packetera in i regnkläder under regnskyddet och filtar mot kyla men nån måste ju dra vagnen och lotten föll på mig, såklart :-)



Plaskblöta kom vi in i sköna värmen och bjöds på goda färska frallor med pålägg och tårta från Linns kalas.


Charmtrollet Leo, nio månader föll för Alice och skulle ömsom klappa lite hårt men mest av allt ville han pussas.
Han pussade på munnen, lite fint på huvudet, tog sig en snabbis puss på kinden eller där han kom åt.


Bilderna är jättesuddiga, jag vet, men försök fånga ett barn som "pratar" och ett som försöker stjäla till sig lite oskyldiga kyssar.


Dom stora barnen lekte i Lovas rum och där var vi inte välkomna :-)


Strax före fem packade vi på oss för att gå hela vägen hem och på trappan var det dom här två tjejerna som istället pussades.


Åh sötisar.

Och vilken tur vi hade!
När vi var mitt i en väldigt jobbig uppförsbacke med minimal trottoar där jag skulle bemästra vagnen uppför i regnet så kom bussen och trots att hållplatsen var flera hundra meter bort så stannade hon så jag fick åka med!
Åh underbara chauför. Gissa om jag tackade henne när vi skulle av.

Hemma kom pappa J nästan samtidigt som vi kom och jag tog flykt ner till syrummet och han fick leka med Julia innan middagen.

Tack för en härlig dag Elin och tjejerna.
kram Maja

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dax för pappa att ta tåget så ni blir friare på dagen! När barnen är mellan 3-7 så är det nästan som svårast. De åker inte vagn men orkar inte gå så långt heller!

Mamma Maja sa...

Julia älskar att åka vagn och vi tar alltid duon... Om jag inte ska iväg med bara ett barn, då tar jag singeln.

Bilen är ju Jonas tjänste/personalbil då han dagtid ibland måste ta sig från A till B i jobbet.

Men vi får absolut ha den om vi har ärenden som blir knöliga med buss och tåg.

men så länge det funkar som det gör så blir det toppen med promenader :-)

Fast igår var det blött :-)

/Maja