onsdag 12 oktober 2011

Organiserad, eller...


Jag ska slå död på en myt så här på morgonkvisten så alla sätter i halsen.
Jag vet nämligen att alla, ja nästan alla, tror att inför planerade, eller oplanerade fester och bjudningar så är jag extremt fokuserad och organiserad.
Nix.
Ser ni boken ovan?
I den, jag vet inte ens varför just i den eftersom jag inte ens ska baka något ur den boken, så ligger det LÖSA lappar av olika kaliber, storlek, rivna ur något block, tidning, en liten lapp jag bara hittade för att skriva ner något just då osv.


Allt i en enda röra.
Så fort jag ser något, hör något, kommer på något, om det så gäller vad vi ska äta, dricka, eller ha på borden, så skrivs det upp och läggs i en enda röra.
Sen läggs det till, tas bort, ändras, lappar slängs och läggs till.

Jag borde nog ha en speciell bok, med fin pärm och blanka blad där jag skriver upp allt sånt här, så jag kan plocka fram, det har jag inte.
Mitt lösa lapp system fungerar.
Dagarna innan Dagen D brukar jag sätta mig ner och organisera upp och skriva den verkliga "listan" och ja, den är strukturerad och uppdelad i olika kategorier.
Ni vet:
Vad som ska köpas, vad som finns, vad som behövs, vad som ska göras osv.

Alla har vi skelett i garderoben :-)
Myten är död.
Kram Maja

Inga kommentarer: