onsdag 26 oktober 2011

SkogsKnopparna!


Hej Kollikok!

Äntligen!
För ett tag sedan kontaktade jag Friluftsfrämjandet här i lilla staden för jag vill att Julia ska få gå i Mulle.
Jag gick på Mulle som barn och har bara härliga minnen.
Det fanns då ingen sådan grupp här med treåringar, men det var på gång.
Och nu är det klart!

Vi ska nu samlas två gånger i nov som mjukstart och prata om Vårterminens SkogsKnopps start.
Som är mini varianten på Mulle när dom bara är 3-4 år.
Jag har sagt ja till att gå kursen för att bli barnledare (såklart!) men först då när jag inte är låst vid att amma Alice. Alltså lagom till vårstarten.
Det är bättre hon då får vara hemma hos pappa J medan jag och Julia tllbringar tid i skogen.

Dom två tillfällena nu när vi ska ha Skogsknopps träff, första nu på onsdag, då får Alice följa med i bårselen eftersom det är på förmiddagen.

Julia går här hemma och tjoar:
Hej Kojjikok!
För så säger Mulle.  (kollikok)

Skogsknopparnas mål är att:
-möta naturen tillsammans med medupptäckande vuxna.
-få uppleva och upptäcka i sin egen takt.
-ha roligt tillsammans i naturen.
-utforska naturen med hela kroppen och alla sinnen.
-få vana att vara ute året runt.

Gissa om vi är taggade!
Julia har redan planerat vad det ska packas i ryggsäcken för matsäck.
- Vajm sokjad, smöjgås...ja tjoj ja vijj ha ägg....vin...(!!??)...bujje...banan...vatten....och bjöjoj tijj Ajice.
- Ja fast till Alice har vi ju en egen ryggsäck nu. Hon fick ju en egen mini kånken så jag tar hand om hennes saker.
- Men ditt kaffe då?
- Det tar jag i Alice ryggsäck.
- Ja vijken bja ide....de bij bja..Kojjikock!

Fantastiskt roligt, det här ser vi fram emot.
Först Skogsknopp, sedan Mulle.

Kram Maja




 






Inga kommentarer: