måndag 3 oktober 2011

Smått från morgonen.

Imorse fick jag duscha på en liten yta av tio gånger tio cm, bredvid Julias badbalja.
Tackade för utrymmet när jag var klar varpå Julia säger.
- De vaj så jite så mamma.  (det var så lite så)
:-)

Efter duschen skulle hon smörja in sig själv med miniderm medan jag tog hand om fixet av hennes toviga hår, då hon i duschen/badet beslöt sig för att tvätta håret på sig själv.

Hon smörjer noooooga.
- De äj viktigt att smöjja knävecken...om hajsen..och heeeeeja hakan...pannan...näsan...sindejna....och jyggen..och jumpan....och föttejna.
- Man måste snöja heja sig mamma.

Idag blir en pysseldag.
Jag MÅSTE sy deras klänningar till Namnfesten.

På bordet här i köket ligger en bunt frimärken som ska på alla Tradera paket som ska iväg.
Julia är där och vill gärna gärna nalla några.
-Du får inte leka med dom Julia.
- Men mamma....ja måste ju ha kjistejmäjkena på MIN post. (som ligger i hennes rosa brevlåda i hennes rum)
- Men du har ju frimärken på många av dom breven, kolla får du se.
- Men..men...dom äj ju gamja ju!
- Ja men dom har ju stämpel och allt.
- Då ska ja gå och ta bott dom tjoj ja...
Sen går hon, med bestämda steg och hämtar sin stekspade, det är hennes allt-i-allo- verktyg, det funkar tydligen till allt.
Nu hör jag henne sitta där inne och läsa på alla kort, vykort och grattiskort.
- Hipp hipp hujja Juja...o Ajice..på namfesten...hipp hujja gjattis på födejsedan, hujja! Fjån mamma...o pappa....o mojmoj...o Jisa  (lisa är mormor och dennis katt som också sov i husbilen)

Alice då..hon bara skrattar, och pratar. Hon gurglar i ett nu. Hon härjar på sina leksaker och äter upp dom för att i nästa ögonblick lägga upp ett skratt som får tårna att krusa sig av lycka.
Just nu vilar hon och Julia och jag ska pussla.
Ikväll hämtar jag tapeterna, tjo.

Fånga Dagen.
Kram Maja

Inga kommentarer: