torsdag 6 oktober 2011

Tvätterska


Åh min underbara hjälp i tvättstugan.
Medan hon drog ut tvätten, luktade på allt och frågade var som skulle till tumlaren eller inte så kunde jag passa på att stryka lite.
Jag avskyr att stryka men det är smidigare nu när jag flyttat ner strykbrädan till tvättstugan och det alltid står framme. 

- Hajjå...äj det något kvaj??

Hon tog ut allt, sen stoppade hon tilbaka ett plagg i taget och sa att det skulle snurra.
Sen undrade hon vad den där snurran hette.
- Den heter Trumma, förklarade jag.
- Aha....
Så började hon trumma med händerna på den. (musiktrumma)
- Åh de vaj jojigt, hihi....men vajföj snujjaj den?

När två maskiner var fixade tog hon en sista koll.
- Inget däj...åh häj äj de handukaj mamma, ska vi tjätta dom?
- Nej, vi tar dom en annan dag.
- Ja-jaaaa.

Tips för stora, eller ganska rymliga tvättstugor är att ha som vi har.
Tre tvättkorgar.
Vit, svart och färgad. Som mest fylls med rosa och rött, undrar varför :-)
Sen lyckas ju min sambo ändå, trots det uppenbara, att lägga fel..
Fråga mig inte hur.

/Maja

Inga kommentarer: